オーストラリアにおける科学教育の現代的動向

広島大学学校教育学部紀要. 第一部 21 巻 37-49 頁 1999-01 発行
アクセス数 : 1039
ダウンロード数 : 220

今月のアクセス数 : 5
今月のダウンロード数 : 3
ファイル情報(添付)
タイトル ( jpn )
オーストラリアにおける科学教育の現代的動向
タイトル ( eng )
Current Trend of Science Education in Australia
作成者
収録物名
広島大学学校教育学部紀要. 第一部
Bulletin of the Faculty of School Education, Hiroshima University. Part I
21
開始ページ 37
終了ページ 49
抄録
The purpose of this paper was to make clear the actual state of science education in Australia. Through the study of documents, the results were as follows:

1. There were constructivism and STS education in the background of the National Statements and Profiles drawn up by the AEC in 1993.

2. The Science CSF in Victoria consisted of 4 strands and 10 substrands. On the other hand the National Statements and Profiles were composed of 5 strands and 15-18 components and were different from the Science CSF. Taking the case of a strand about physical science, the former was modern, the latter was orthodox.

3. The Board of Studies and DSE of Department of Education were central to support school teachers in Victoria. In the Blackburn Lake Primary School where I visited in 1997, the teacher instructed her students in the topic "Ecology of the Rainforest" by the CSF based backings.
著者キーワード
statement
profile
Science Curriculum and Standards Framework
ステートメント
プロファイル
科学カリキュラム・基準フレームワーク
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学学校教育学部
発行日 1999-01
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 0387-4850
[NCID] AN00213326