ドリル学習における評価が計算力や自己効力感に及ぼす影響

学校教育実践学研究 13 巻 153-157 頁 2007-03-20 発行
アクセス数 : 1203
ダウンロード数 : 883

今月のアクセス数 : 1
今月のダウンロード数 : 4
ファイル情報(添付)
HiroshimaJSchEduc_13_153.pdf 325 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
ドリル学習における評価が計算力や自己効力感に及ぼす影響
タイトル ( eng )
Effects of Evaluation on Calculation Skill and Self-efficacy in Drill Practice
作成者
松山 美香
収録物名
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
13
開始ページ 153
終了ページ 157
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
抄録
The present study was designed to examine the effects of differences in the evaluation-subject and the evaluation-object on calculation skill and self-efficacy in drill practice. Two conditions of the evaluation-subuject (evaluation by the class teacher and self-evaluation) were crossed with two coditions of the evaluation-object (results and solution process). Seventy three schoolchildren of the low scholarship participated in the experiment. One of the main results showed that self-evaluation of the solution process increased the score in the posttest. Another result showed that score of the self-efficacy were increased in the condition that evaluation by the experimenter. These results were discussed in terms of one's view of learning.
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
発行日 2007-03-20
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493