ドリル学習における評価が計算力や自己効力感に及ぼす影響
学校教育実践学研究 13 巻
153-157 頁
2007-03-20 発行
アクセス数 : 1203 件
ダウンロード数 : 883 件
今月のアクセス数 : 1 件
今月のダウンロード数 : 4 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/27262
ファイル情報(添付) |
HiroshimaJSchEduc_13_153.pdf
325 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
ドリル学習における評価が計算力や自己効力感に及ぼす影響
|
タイトル ( eng ) |
Effects of Evaluation on Calculation Skill and Self-efficacy in Drill Practice
|
作成者 |
松山 美香
|
収録物名 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
|
巻 | 13 |
開始ページ | 153 |
終了ページ | 157 |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|
抄録 |
The present study was designed to examine the effects of differences in the evaluation-subject and the evaluation-object on calculation skill and self-efficacy in drill practice. Two conditions of the evaluation-subuject (evaluation by the class teacher and self-evaluation) were crossed with two coditions of the evaluation-object (results and solution process). Seventy three schoolchildren of the low scholarship participated in the experiment. One of the main results showed that self-evaluation of the solution process increased the score in the posttest. Another result showed that score of the self-efficacy were increased in the condition that evaluation by the experimenter. These results were discussed in terms of one's view of learning.
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
|
発行日 | 2007-03-20 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|