全国の小中学校における少人数教育とティーム・ティーチングの実施状況 : 2004年全国校長・教員調査報告

学校教育実践学研究 12 巻 73-84 頁 2006-03-20 発行
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ファイル情報(添付)
HiroshimaJSchEduc_12_73.pdf 985 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
全国の小中学校における少人数教育とティーム・ティーチングの実施状況 : 2004年全国校長・教員調査報告
タイトル ( eng )
Small Group Teaching and Team Teaching in Japanese primary and Junior High Schools : A Report of 2004 National Principal and Teacher Survey
作成者
水野 考
藤井 宣彰
高旗 浩志
田中 春彦
収録物名
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
12
開始ページ 73
終了ページ 84
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
抄録
Team teaching is conducted in the two thirds of primary and junior secondary schools, especially in mathematics and Japanese language. Small group teaching is conducted in the half of primary schools, especially in mathematics, and also in the two thirds of junior secondary schools, especially in English and mathematics. More additional teachers are allocated to schools for small group teaching than for team teaching.

Principals and teachers evaluate more positively small group teaching than team teaching. Small group teaching is supposed to be effective for academic subjects.
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
発行日 2006-03-20
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493