地域の河川をフィールドとした環境学習の取り組み

学校教育実践学研究 12 巻 121-127 頁 2006-03-20 発行
アクセス数 : 1234
ダウンロード数 : 276

今月のアクセス数 : 3
今月のダウンロード数 : 2
ファイル情報(添付)
HiroshimaJSchEduc_12_121.pdf 953 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
地域の河川をフィールドとした環境学習の取り組み
タイトル ( eng )
A Case of the Environment Study at the River
作成者
山口 恵子
収録物名
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
12
開始ページ 121
終了ページ 127
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
抄録
In this paper, an example of the program for the water environment study was presented. So far, many cases of the programs or activities for the environment studies at the river have been reported. Most of them were restricted in the school area or the students' home area. And it was rare case that the result of each activity has been compared or discussed comprehensively even if it has been held in every year and the same place. However, it is significant for the environment studies to discuss about relationships between the data of their own area and those of neighbor area. And also accumulating of data is important to discuss about changes of the environmental factors in every year. Therefore in the present study, the better way to plan the "Riverside Activity" for the water environment studies was shown and discussed.
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
発行日 2006-03-20
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493