よい美術教育を創る7つの指針
学校教育実践学研究 11 巻
163-172 頁
2005-03-20 発行
アクセス数 : 797 件
ダウンロード数 : 262 件
今月のアクセス数 : 4 件
今月のダウンロード数 : 0 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/27046
ファイル情報(添付) |
HiroshimaJSchEduc_11_163.pdf
1.91 MB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
よい美術教育を創る7つの指針
|
タイトル ( eng ) |
Seven Guiding Principles in Designing Good Art Education
|
作成者 | |
収録物名 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
|
巻 | 11 |
開始ページ | 163 |
終了ページ | 172 |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|
抄録 |
Creating 'good classes' is an eternal and constant challenge for teachers as long as they stay in the teaching profession. This is no exception in art education. Howeer, we may hardly be able to say that children are constantly given good classes.
We can say that this is probably due to a lack of understanding of fundmental principles in desiging classes, such as a lack of understanding of art or misunderstanding of art education. The aim of this article is to suggest seven required conditions as guidng principles in creasing good classroom teaching based upon the present author's experiences or the analyses of the practices by his colleague teachers. |
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
|
発行日 | 2005-03-20 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|