地域の水環境をテーマとした総合的な学習の時間における取り組み : 東広島市立西条小学校4年生の事例

学校教育実践学研究 11 巻 81-86 頁 2005-03-20 発行
アクセス数 : 1668
ダウンロード数 : 3076

今月のアクセス数 : 3
今月のダウンロード数 : 3
ファイル情報(添付)
HiroshimaJSchEduc_11_81.pdf 951 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
地域の水環境をテーマとした総合的な学習の時間における取り組み : 東広島市立西条小学校4年生の事例
タイトル ( eng )
Period for Integrated Study through the Water-Environment Study : A Case of the Fourth Grader in Saijo Elementary School
作成者
木原 正裕
西田 幸子
宇根 エリ子
収録物名
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
11
開始ページ 81
終了ページ 86
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
抄録
In this paper, the programs for the water environment study were presented. Recently, various programs or activities have been tried for the water environment studies. However, the most of them were restricted in only the learner's school area. Few learners have discussed about relationship between their life styles and the environment of their own area, or relationship between their environment and that of neighboring area. Therefore, the programs for the integrated study including water environment as a subject were examined and discussed to clarify problems for learners and teachers. As the result, it is suggested that development of new program or supporting method designed to be whole area of the river system was necessary. A support system which utilized the web pages was proposed in the present study.
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
発行日 2005-03-20
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493