再考「3H美術教育のススメ」(2)
学校教育実践学研究 9 巻
119-129 頁
2003-03-20 発行
アクセス数 : 780 件
ダウンロード数 : 171 件
今月のアクセス数 : 1 件
今月のダウンロード数 : 0 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/27037
ファイル情報(添付) |
HiroshimaJSchEduc_9_119.pdf
1.05 MB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
再考「3H美術教育のススメ」(2)
|
タイトル ( eng ) |
A Reconsideration of 3-H Art Education (2)
|
作成者 | |
収録物名 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
|
巻 | 9 |
開始ページ | 119 |
終了ページ | 129 |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|
抄録 |
In his previous article, 'A reconsideration of 3-H art education', the author discussed the feasibility of formulating a principle of art education with three H's: Heart, Head and Hand. In it, first, presenting the author's views on each of these 3-H concepts more specifically, he examined the adequacy of these interpretations. And then, a graphic presentation of the relationship between 3-H's was made together with a consideration of its validity.
In the present study, introducing some practical case studies, the author clarified his views on art and art education, and at the same time made a proposal for the future direction of art education. |
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
|
発行日 | 2003-03-20 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|