総合的な学習における単元導入部分の活動による問題意識の変容 : 小学校第4学年「西条盆地の水・自然・人 : 西条盆地の水辺を調べよう」を事例として
学校教育実践学研究 8 巻
23-31 頁
2002-03-20 発行
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種類 :
全文
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タイトル ( jpn ) |
総合的な学習における単元導入部分の活動による問題意識の変容 : 小学校第4学年「西条盆地の水・自然・人 : 西条盆地の水辺を調べよう」を事例として
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タイトル ( eng ) |
Children's Awareness of the Problems in Integrated Study : A Case Study of "Water, Nature and the People at Saijo Basin" for the Fourth Graders
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作成者 | |
収録物名 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
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巻 | 8 |
開始ページ | 23 |
終了ページ | 31 |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
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抄録 |
The New Courses of study that include Period for Integrated Study will be implemented from 2002. It is important for a child to have a keen awareness of the problem, when he or she studies Integrated Study as a problem-solving learning. The aim of this paper is to examine to what extent awareness of the problems is changed by the lesson of Integrated Study. The results are as follows. 1 Children do not have the awareness of all problems about their surroundings and communities. 2 Knowing new matters are necessary for children to arouse their interests. 3 Learning through effective activities and personal experiences makes children's awareness concrete and keen.
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NDC分類 |
教育 [ 370 ]
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言語 |
日本語
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資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学教育学部附属教育実践総合センター
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発行日 | 2002-03-20 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
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