図画工作科授業「すてきな『おっとっと』をつくろう」の検討

学校教育実践学研究 4 巻 79-86 頁 1998-03-20 発行
アクセス数 : 934
ダウンロード数 : 1439

今月のアクセス数 : 2
今月のダウンロード数 : 2
ファイル情報(添付)
HiroshimaJSchEduc_4_79.pdf 1.32 MB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
図画工作科授業「すてきな『おっとっと』をつくろう」の検討
タイトル ( eng )
An Examination of "Making Fantastic 'Oops' Mobile Toys" in Arts and Crafts
作成者
半 直哉
収録物名
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
4
開始ページ 79
終了ページ 86
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
抄録
We can hardly say that art education in Japan as it is justifiably evaluated. At the same time, it would be regrettably true to say that we can observe very few practices of art education worthy of justifiable evaluation.

In the present art education, we can recognize many situations where teachers either stick to the traditional view of art education or they never challenge the ways of art education based upon their personal experiences.

Under these circumstances, at present, the authors are declaring the idea of three-H's (Heart, Head, and Hand) approach to art education as a way of defining the appropriate state of art education.

The present article aims to give a general idea about three-H's approach to art education and to introduce its concrete procedure by citing a sample classroom lesson.
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学学校教育学部附属教育実践総合センター
発行日 1998-03-20
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493