コミュニケーション学習における個のあり方
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域 57 号
107-114 頁
2008-12-26 発行
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ファイル情報(添付) |
BullGradSchEducHiroshimaUniv-Part1-LearnCurrDev_57_107.pdf
340 KB
種類 :
全文
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タイトル ( jpn ) |
コミュニケーション学習における個のあり方
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タイトル ( eng ) |
How Individuals should be in Communication Learning
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作成者 |
谷口 直隆
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収録物名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development
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号 | 57 |
開始ページ | 107 |
終了ページ | 114 |
抄録 |
Current communication learning has been done in the way to teach the view of the communication and the skills of the communication. However, in the communication learning learner should establish each view of the communication. The learner should give the significance to their own act between the world and themselves and others. Therefore, in the communication learning, the attitude is requested that approves the others' act by approving their act has importance for them.
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著者キーワード |
the communication learning
communicative action
the view of the communication
コミュニケーション学習
コミュニケーション的行為
コミュニケーション観
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NDC分類 |
教育 [ 370 ]
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言語 |
日本語
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資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科
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発行日 | 2008-12-26 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1346-5546
[NCID] AA11618554
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