ホーリスティック・アプローチと日本語教育理論(4) : 人間学カリキュラムの提案

広島大学日本語教育研究 17 号 41-49 頁 2007-03-15 発行
アクセス数 : 994
ダウンロード数 : 301

今月のアクセス数 : 7
今月のダウンロード数 : 2
ファイル情報(添付)
BullDepTJSLHU_17_41.pdf 591 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
ホーリスティック・アプローチと日本語教育理論(4) : 人間学カリキュラムの提案
タイトル ( eng )
Holistic Approach to Teaching Japanese as a Foreign/Second Language (4) : Proposal of Curriculum for Personal Development
作成者
縫部 義憲
収録物名
広島大学日本語教育研究
Bulletin of the Department of Teaching Japanese as a Second Language, Hiroshima University
17
開始ページ 41
終了ページ 49
収録物識別子
[PISSN] 1347-7226
[NCID] AA11531831
抄録
The present article aims to give the theoretical and practical foundation for the "teacher development" curriculum which is subdivided into three. Historically, Teacher Training in the fifties and sixties emphasized the acquisition of linguistic knowledge, language habits and skills, or linguistic competence. Teacher Education in the seventies put stress on communicative proficiency and interactive skills, or communicative and interactive competence. Teacher Development in the eighties to the present has tried to harmonize them and integrate them into humanism in Japanese language education. Teacher Development is essential for the actualization and success of Holistic Approach.
著者キーワード
人間学
人間力
カリキュラム
教師の成長
ホーリスティック・アプローチ
NDC分類
教育 [ 370 ]
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科日本語教育学講座
発行日 2007-03-15
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1347-7226
[NCID] AA11531831