教師のライフヒストリーから見るカリキュラムの変容
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域 56 号
109-115 頁
2007-12-28 発行
アクセス数 : 1041 件
ダウンロード数 : 332 件
今月のアクセス数 : 8 件
今月のダウンロード数 : 6 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/22816
ファイル情報(添付) |
AA11625039_56_109.pdf
400 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
教師のライフヒストリーから見るカリキュラムの変容
|
タイトル ( eng ) |
Curriculum Change from Life-History by the Teacher
|
作成者 |
大橋 隆広
|
収録物名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science
|
号 | 56 |
開始ページ | 109 |
終了ページ | 115 |
抄録 |
The aim of research is explain that how the SEIKATUKA subject has practiced it and how the elementary school teacher has accepted it when it has been established from their life histories. The research cooperator 'A teacher' have made own educational philosophy that teachers, parents and children cooperate each other. The philosophy has made by the study in a teacher union. The philosophy is a core for 'A teacher' and is power to get over the various education reform (ex. New Liberalism reform in recent year). The SEIKATUKA subject isn't exception. But this research cleared that because the policy of SEIKATUKA is vague and wavelike education reforms has done, SEIKATUKA has been become a mere pleasure and a mere fa?ade, while SEIKATUKA has been introduced with the brightness. 'SOUGOUTEKINA GAKUSYUNO JIKAN' overlap SEIKATUKA, but 'SOUGOUTEKINA GAKUSYUUNO JIKAN' may go the same dangerous way like SEIKATUKA. To stop the dangerous before happens, we need to accept a good lesson severly.
|
著者キーワード |
SEIKATUKA
SOUGOUTEKINA GAKUSYUNO JIKAN
education reform
a mere façade
life history
生活科
総合的な学習の時間
教育改革
形骸化
ライフヒストリー
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科
|
発行日 | 2007-12-28 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1346-5562
[NCID] AA11625039
|