学習指導要領国語編における「自己」観の考察
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域 56 号
137-144 頁
2007-12-28 発行
アクセス数 : 865 件
ダウンロード数 : 687 件
今月のアクセス数 : 6 件
今月のダウンロード数 : 4 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/22756
ファイル情報(添付) |
AA11618554_56_137.pdf
606 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
学習指導要領国語編における「自己」観の考察
|
タイトル ( eng ) |
A Study of the Feelings about "Self" in Course of Study of Japanese
|
作成者 |
永田 麻詠
|
収録物名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development
|
号 | 56 |
開始ページ | 137 |
終了ページ | 144 |
抄録 |
I think that "Self" is constructed by words. Through expressing and recognizing words, "Self" is being formed. As learning one's mother language is to form one's "Self", the subject of Japanese is regarded as the subject of learning "Self" for Japanese students. I have interest in positioning the "Self" in the subject of Japanese. This paper explores the underlying thoughts about "Self" in the current Course of Study of Japanese, because the "Self" is the most important key word for revised Course of Study of Japanese.
|
著者キーワード |
the subject of Japanese
course of study
"Self"
realization
国語科
学習指導要領
「自己」
認識
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科
|
発行日 | 2007-12-28 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1346-5546
[NCID] AA11618554
|