学校・学級規模と授業方法が授業に与える影響 : 中学校教員の教科別分析
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域 55 号
93-98 頁
2007-03-28 発行
アクセス数 : 1289 件
ダウンロード数 : 798 件
今月のアクセス数 : 10 件
今月のダウンロード数 : 8 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/18550
ファイル情報(添付) |
AA11625039_55_93.pdf
1.87 MB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
学校・学級規模と授業方法が授業に与える影響 : 中学校教員の教科別分析
|
タイトル ( eng ) |
Educational Effect of Class Size and Teaching Methods on Teaching and Learning : Differences among Subjects of Junior High School Teachers
|
作成者 |
藤井 宣彰
水野 考
|
収録物名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. Ⅲ, Education and Human Science
|
号 | 55 |
開始ページ | 93 |
終了ページ | 98 |
抄録 |
Teaching and learning in public junior high school were assessed by teachers. It was found that class size has negative effect on student's learning in math. And it has also negative effect on teacher's teaching in Japanese, Social Studies, Science and English. The smaller the class size is, the easier the teaching. It was also found that small group teaching method was useful especially in English.
|
著者キーワード |
学校規模
学級規模
教育効果
授業
中学校
School Size
Class Size
Educational Effect
Teaching and Learning
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科
|
発行日 | 2007-03-28 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1346-5562
[NCID] AA11625039
|