「PTAの成立 : 母親教育から親と教師の協力へ」

アクセス数 : 1002
ダウンロード数 : 177

今月のアクセス数 : 19
今月のダウンロード数 : 6
ファイル情報(添付)
KJ00004253944.pdf 663 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
「PTAの成立 : 母親教育から親と教師の協力へ」
タイトル ( eng )
The formation of PTA : from mothers education to co-operation of parents and teachers
作成者
天野 かおり
収録物名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. Ⅲ, Education and Human Science
50
開始ページ 101
終了ページ 107
抄録
The purpose of this paper is to consider the formation of PTA. The direct ancestor of the National Congress of Parents and Teachers is the National Congress of Mothers. The National Congress of Mothers was organized by two women of Alice M. Birney and Phoebe A. Hearst in 1897. The president, Mrs. Birney declared the object of the Congress is to educate mothers at first convention. 11 years later, the Congress changed its name to the National Congress of Mothers and Parent-Teacher Associations. And more 17 years later, the Congress changed its name to National Congress of Parents and Teachers again. The question now arises : Why did the Congress need to change its name? This question drives us to examine of the parent-teacher relationship, and to relate its relationship to educating mother.
著者キーワード
両親教育
児童福祉
PTA
parent education
child welfare
PTA
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科
国立情報学研究所
発行日 2002-02-28
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1346-5562
[NCID] AA11625039