小学生の英語学習意欲に関する研究 : 小学校英語活動におけるポジティブ感とネガティブ感の比較

アクセス数 : 1147
ダウンロード数 : 6333

今月のアクセス数 : 3
今月のダウンロード数 : 12
ファイル情報(添付)
AA11618725_55_207.pdf 508 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
小学生の英語学習意欲に関する研究 : 小学校英語活動におけるポジティブ感とネガティブ感の比較
タイトル ( eng )
A study of young English learners' motivations at elementary school : A comparison between positive and negative affiects
作成者
國本 和恵
収録物名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
55
開始ページ 207
終了ページ 215
抄録
This paper makes a comparison between students' positive and negative affects in English activities at elementary school, researching characteristics of children's motivations for studying English. The participants were 466 students (128 third, 120 fourth, 100 fifth, and 118 sixth graders) who have 35 class hours of English activities a year and 479 students (130 third, 114 fourth, 97 fifth, and 138 sixth graders) who have 70 class hours of that. It was found that negative affects in English activities of the 70-hour group were greater than those of the 35-hour group. It was also found that some negative affects were caused by interpersonal relations among students during English activities.
著者キーワード
elementary school
English
motivation
小学校
英語
意欲
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科
発行日 2007-03-28
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1346-5554
[NCID] AA11618725