昭和20年代における漢文教育思潮史の研究 : 漢字制限に関する議論を中心に

アクセス数 : 1144
ダウンロード数 : 446

今月のアクセス数 : 0
今月のダウンロード数 : 0
ファイル情報(添付)
AA11618725_55_183.pdf 529 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
昭和20年代における漢文教育思潮史の研究 : 漢字制限に関する議論を中心に
タイトル ( eng )
A study on the history of the trend of thought known as the KANBUN education in the Showa 20's : On the argument on restrictions on the use of Kanji
作成者
冨安 慎吾
収録物名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
55
開始ページ 183
終了ページ 191
抄録
The aim of this paper is to discuss the relationship between the restrictions on the use of Kanji (Chinese characters) and the trend of thought of the KANBUN education in the Showa 20's. In Showa 27, some criticized this education system because of its restrictions on the use of Kanji. There were two following argument against it. (1) One side insisted on the abolition of the restrictions on the use of Kanji. (2) The other accepted the restrictions on the use of Kanji, but insisted on the particularity of the KANBUN education.
著者キーワード
KANBUN education
restrictions on the use of Kanji
T?y? Kanji
漢文教育
漢字制限
当用漢字
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科
発行日 2007-03-28
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1346-5554
[NCID] AA11618725