地域素材を活用した地学の学習(1) : 堆積相解析の適用とその意義
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 55 号
1-7 頁
2007-03-28 発行
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AA11618725_55_1.pdf
1.44 MB
種類 :
全文
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タイトル ( jpn ) |
地域素材を活用した地学の学習(1) : 堆積相解析の適用とその意義
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タイトル ( eng ) |
Geoscience teaching using local geological materials (1) : Application of sedimentary facies analysis and its educational implication
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作成者 |
永田 雄一
鈴木 盛久
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収録物名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
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号 | 55 |
開始ページ | 1 |
終了ページ | 7 |
抄録 |
We planned to make a new teaching program to which the sedimentary facies analysis is applicable. Sedimentary facies is defined by the feature of grain size, fossils, and sedimentary structure. The mode of facies analysis is as the following procedures. At first sedimentary layering is subdivided into constituent facies, and then facies of the strata are correlated with facies of the modern deposits for the estimation of depositional sedimentary environment. Sedimentary facies analysis was applied in investigating sedimentary environment of the Quaternary Saijo Formation in the Saijo and Kurose basins and their surrounding areas. Experience of procedure of facies analysis is expected to be a basis of knowledge and ability of the searching activities in science learning.
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著者キーワード |
local geological materials
sedimentary layer
Saijo Formation
facies
facies analysis
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NDC分類 |
教育 [ 370 ]
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言語 |
日本語
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資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科
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発行日 | 2007-03-28 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1346-5554
[NCID] AA11618725
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