トマス・ホワイソーン再考 : 16世紀後半イングランドにおける音楽教育の視点から
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 52 号
369-378 頁
2004-03-28 発行
アクセス数 : 814 件
ダウンロード数 : 103 件
今月のアクセス数 : 6 件
今月のダウンロード数 : 1 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/18241
ファイル情報(添付) |
KJ00004404320.pdf
900 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
トマス・ホワイソーン再考 : 16世紀後半イングランドにおける音楽教育の視点から
|
タイトル ( eng ) |
Thomas Whythorne Revisited : From the Perspective of Music Education in Late 16^<th>-Century England
|
作成者 |
能登原 由美
|
収録物名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
|
号 | 52 |
開始ページ | 369 |
終了ページ | 378 |
抄録 |
This paper resituates Thomas Whythorne in the music history of England. Whythorne was unknown even at his period, although he had published his music twice. Sadly enough, his music had been estimated to be 'second-class', until when a part of his music was transcribed and published in 1927. Since then, his music has been re-evaluated in the flourishing of secular songs in late 16th century England. The author of this paper would reveal that his significance was not only in that point, but also in the music education of that period. For this purpose, it would be unveiled the educative features of his second music book, Duos, or Songs for Two V oyces (1590).
|
著者キーワード |
トマス・ホワイソーン
音楽教育
16世紀イングランド
Thomas Whythorne
Music Education
16^<th>-Century England
|
NDC分類 |
音楽 [ 760 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科
国立情報学研究所
|
発行日 | 2004-03-28 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1346-5546
[NCID] AA11618725
|