The Learning of Pronouns and Word Order : With a Focus on Chinese and Japanese Learners of English
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 50 号
145-152 頁
2002-02-28 発行
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479 KB
種類 :
全文
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タイトル ( eng ) |
The Learning of Pronouns and Word Order : With a Focus on Chinese and Japanese Learners of English
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作成者 |
Zhang Shixia
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収録物名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
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号 | 50 |
開始ページ | 145 |
終了ページ | 152 |
抄録 |
This study was designed to investigate whether there were differences in SLA (second language acquisition) between learners with different language backgrounds, specifically Japanese and Chinese learners of English, and to investigate the effect of the two language structures upon SLA: pronouns and word order. The main conclusion of this study is that the differences in second language learning for Japanese and Chinese high school students could not be explained from the viewpoint of differences of lan-guage structures.
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著者キーワード |
pronoun
word order
SLA
Chinese/Japanese learners of English
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NDC分類 |
教育 [ 370 ]
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言語 |
英語
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資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科
国立情報学研究所
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発行日 | 2002-02-28 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1346-5546
[NCID] AA11618725
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