文学教材の視点と物語り性
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 50 号
133-137 頁
2002-02-28 発行
アクセス数 : 927 件
ダウンロード数 : 205 件
今月のアクセス数 : 11 件
今月のダウンロード数 : 1 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/18164
ファイル情報(添付) |
KJ00004389458.pdf
429 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
文学教材の視点と物語り性
|
タイトル ( eng ) |
Use of Point of View in Literary Works as Teaching and Learning Material
|
作成者 |
中村 愛人
|
収録物名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
|
号 | 50 |
開始ページ | 133 |
終了ページ | 137 |
抄録 |
Are literary works useful as teaching and learning material in English language education? To answer this question we have to define first what is literary and what is not. This is no easy task at all, but by examining point of view in a novel and a short story we will tackle the question somehow or other here.
|
著者キーワード |
文学作品
視点
語り手
物語り
literary works
point of view
narrator
narrative
|
NDC分類 |
文学 [ 900 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科
国立情報学研究所
|
発行日 | 2002-02-28 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1346-5546
[NCID] AA11618725
|