スウェーデンにおける学校と地域システムを通した環境教育 : 自然体験型学習を中心として
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 50 号
33-40 頁
2002-02-28 発行
アクセス数 : 1150 件
ダウンロード数 : 1315 件
今月のアクセス数 : 5 件
今月のダウンロード数 : 22 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/18153
ファイル情報(添付) |
KJ00004389447.pdf
893 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
スウェーデンにおける学校と地域システムを通した環境教育 : 自然体験型学習を中心として
|
タイトル ( eng ) |
A Study of Environmental Education through School and Community Systems in Sweden : With a Focus on Outdoor Education
|
作成者 |
清水 麻記
|
収録物名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
|
号 | 50 |
開始ページ | 33 |
終了ページ | 40 |
抄録 |
This paper introduces the status of Environmental Education (EE) in Sweden from the pre-school stage to the life-long learning stage. Through comparing educational situations in Sweden and Japan, the paper explores a desirable EE system in the community. Since EE deals with complex issues, a whole collaborative community support from individuals, schools, museums and NGO is required to further promote EE nationwide. In particular, pre-school EE activities, a role of museums, and Ecomuseum concept will be a key in disseminating EE in society effectively and successfully.
|
著者キーワード |
Agenda 21
Environmental Education
Sweden
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科
国立情報学研究所
|
発行日 | 2002-02-28 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1346-5546
[NCID] AA11618725
|