スウェーデンにおける学校と地域システムを通した環境教育 : 自然体験型学習を中心として

アクセス数 : 1078
ダウンロード数 : 1225

今月のアクセス数 : 4
今月のダウンロード数 : 6
ファイル情報(添付)
KJ00004389447.pdf 893 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
スウェーデンにおける学校と地域システムを通した環境教育 : 自然体験型学習を中心として
タイトル ( eng )
A Study of Environmental Education through School and Community Systems in Sweden : With a Focus on Outdoor Education
作成者
清水 麻記
収録物名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
50
開始ページ 33
終了ページ 40
抄録
This paper introduces the status of Environmental Education (EE) in Sweden from the pre-school stage to the life-long learning stage. Through comparing educational situations in Sweden and Japan, the paper explores a desirable EE system in the community. Since EE deals with complex issues, a whole collaborative community support from individuals, schools, museums and NGO is required to further promote EE nationwide. In particular, pre-school EE activities, a role of museums, and Ecomuseum concept will be a key in disseminating EE in society effectively and successfully.
著者キーワード
Agenda 21
Environmental Education
Sweden
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科
国立情報学研究所
発行日 2002-02-28
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1346-5546
[NCID] AA11618725