抑制要因に基づく大学生の援助要請行動の分類
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域 53 号
49-54 頁
2005-03-28 発行
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種類 :
全文
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タイトル ( jpn ) |
抑制要因に基づく大学生の援助要請行動の分類
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タイトル ( eng ) |
Classification of help-seeking behaviors based on the restrain factors
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作成者 |
野﨑 秀正
石井 眞治
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収録物名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development
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号 | 53 |
開始ページ | 49 |
終了ページ | 54 |
抄録 |
The purpose of this study was to classify the help-seeking behaviors of university students based on the three restrain factors (Seriousness of problem, Threat for competence, Indebtedness). First, we collected various help-seeking behaviors by preliminary research. Then, we classified the 30 help-seeking behaviors collected in the preliminary research. Participants were 149 (67 men; 82 women) students enrolled in a Japanese university. The factor analysis showed the five patterns of help-seeking behavior (Seeking help for an emergency, Seeking trivial help in daily life, Seeking emotional support, Seeking valuable resources, Self-centered help-seeking). These five patterns have different characteristics from the point of restrain factors respectively.
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著者キーワード |
援助要請行動
分類
抑制要因
大学生
Help-seeking behavior
Classification
Restrain factors
University Students
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NDC分類 |
心理学 [ 140 ]
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言語 |
日本語
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資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科
国立情報学研究所
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発行日 | 2005-03-28 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1346-5546
[NCID] AA11618554
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