レッジョ・エミリアの子どもたちはどのようにして測定の言語を学んだのか : 象徴的言語を通しての学習の概念をめぐる一考察:「靴とメートル」プロジェクトのドキュメンテーションをてがかりにして
幼年教育研究年報 Volume 28
Page 15-24
published_at 2006-06-30
アクセス数 : 1414 件
ダウンロード数 : 285 件
今月のアクセス数 : 3 件
今月のダウンロード数 : 1 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/16463
File |
areh_28_15.pdf
734 KB
種類 :
fulltext
|
Title ( jpn ) |
レッジョ・エミリアの子どもたちはどのようにして測定の言語を学んだのか : 象徴的言語を通しての学習の概念をめぐる一考察:「靴とメートル」プロジェクトのドキュメンテーションをてがかりにして
|
Title ( eng ) |
How the Children of a Municipal Preschool of Reggio Emilia Learned the Language of Measurement? : Reflections on the Concept of Learning through Symbolic Languages ; Based on the Documentation of 'Shoe and Meter' Project
|
Creator |
Torimitsu Mioko
|
Source Title |
幼年教育研究年報
The Annual of research on early childhood
|
Volume | 28 |
Start Page | 15 |
End Page | 24 |
Journal Identifire |
[ISSN] 0388-3078
[NCID] AN00246110
|
Keywords |
project approach
reggio emilia approach
early learning
symbolization
measurement
|
NDC |
Education [ 370 ]
|
Language |
jpn
|
Resource Type | departmental bulletin paper |
Publisher |
広島大学大学院教育学研究科附属幼年教育研究施設
|
Date of Issued | 2006-06-30 |
Publish Type | Version of Record |
Access Rights | open access |
Source Identifier |
[ISSN] 0388-3078
[NCID] AN00246110
|