レッジョ・エミリアの子どもたちはどのようにして測定の言語を学んだのか : 象徴的言語を通しての学習の概念をめぐる一考察:「靴とメートル」プロジェクトのドキュメンテーションをてがかりにして

幼年教育研究年報 Volume 28 Page 15-24 published_at 2006-06-30
アクセス数 : 1418
ダウンロード数 : 286

今月のアクセス数 : 1
今月のダウンロード数 : 1
File
areh_28_15.pdf 734 KB 種類 : fulltext
Title ( jpn )
レッジョ・エミリアの子どもたちはどのようにして測定の言語を学んだのか : 象徴的言語を通しての学習の概念をめぐる一考察:「靴とメートル」プロジェクトのドキュメンテーションをてがかりにして
Title ( eng )
How the Children of a Municipal Preschool of Reggio Emilia Learned the Language of Measurement? : Reflections on the Concept of Learning through Symbolic Languages ; Based on the Documentation of 'Shoe and Meter' Project
Creator
Torimitsu Mioko
Source Title
幼年教育研究年報
The Annual of research on early childhood
Volume 28
Start Page 15
End Page 24
Journal Identifire
[ISSN] 0388-3078
[NCID] AN00246110
Keywords
project approach
reggio emilia approach
early learning
symbolization
measurement
NDC
Education [ 370 ]
Language
jpn
Resource Type departmental bulletin paper
Publisher
広島大学大学院教育学研究科附属幼年教育研究施設
Date of Issued 2006-06-30
Publish Type Version of Record
Access Rights open access
Source Identifier
[ISSN] 0388-3078
[NCID] AN00246110