英国の学校音楽教育における「作曲領域」の変遷(II)
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 51 号
501-507 頁
2003-03-28 発行
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種類 :
全文
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タイトル ( jpn ) |
英国の学校音楽教育における「作曲領域」の変遷(II)
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タイトル ( eng ) |
A Change of Composing at Schools in England (II)
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作成者 |
高須 一
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収録物名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
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号 | 51 |
開始ページ | 501 |
終了ページ | 507 |
抄録 |
In the previous paper, I illustrated changes that had occurred in music composition activities in British compulsory music education after World War II. More specifically, J. Paynter and his colleagues' publication (1970), "Sound and Silence," diversified people's views towards what music composition was, and subsequently, led to attitudinal changes in teachers and policy makers towards how music composition should be included in music classrooms. In the present paper, the nature of these changes are further examined by means of governmental documents and policies, i.e., GCSE Examination and National Curriculum.
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著者キーワード |
作曲領域
学校音楽
英国
GCSE
ナショナル・カリキュラム
Composing
School Music
England
GCSE
Natinal Curriculum
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NDC分類 |
音楽 [ 760 ]
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言語 |
日本語
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資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科
国立情報学研究所
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発行日 | 2003-03-28 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1346-5554
[NCID] AA11618725
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