高等学校速読教材に関する一考察 : 原文の改稿・発問が読解に与える影響
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 51 号
157-162 頁
2003-03-28 発行
アクセス数 : 923 件
ダウンロード数 : 147 件
今月のアクセス数 : 12 件
今月のダウンロード数 : 1 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/16186
ファイル情報(添付) |
KJ00000703088.pdf
512 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
高等学校速読教材に関する一考察 : 原文の改稿・発問が読解に与える影響
|
タイトル ( eng ) |
Teaching Rapid Reading Materials in High School : How Rewritten Texts and Questions on the Text Influence Comprehension
|
作成者 |
濱口 脩
秋山 直樹
|
収録物名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
|
号 | 51 |
開始ページ | 157 |
終了ページ | 162 |
抄録 |
The reading materials in the English textbooks for Japanese high school students are often the rewritten version of the originals. In many cases, post-reading activities are added to those adapted materials. The purpose of this paper is to demonstrate and to analyse the effectiveness of the rewritten materials for the readers. Also, this paper discusses what postreading activities should be like. There are some suggestions for these activities that have been introduced and tried in actual classes. Considering the fact that most of the reading materials on the text are rewritten, studying the materials through comparison with the originals can be rewarding for teachers.
|
著者キーワード |
改稿
読後活動
adaptation
post-reading activities
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科
国立情報学研究所
|
発行日 | 2003-03-28 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1346-5554
[NCID] AA11618725
|