児童の学業に村する自己効力感の向上に及ぼす個別目標の効果

アクセス数 : 1075
ダウンロード数 : 222

今月のアクセス数 : 13
今月のダウンロード数 : 2
ファイル情報(添付)
shinririnsho3_50.pdf 338 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
児童の学業に村する自己効力感の向上に及ぼす個別目標の効果
タイトル ( eng )
The effect of individualized goal setting on academic self-efficacy of school children
作成者
真志田 直希
松見 淳子
鈴木 伸一
収録物名
広島大学大学院心理臨床教育研究センター紀要
Bulletin of training and research center for clinical psychology
3
開始ページ 50
終了ページ 56
抄録
We investigated the effect of individualized goal setting on academic self-efficacy in 60 elementary school children (aged 9-10). The time goal to complete arithmetic problems was used to increase children's self-efficacy. Although their self-efficacy increased in accordance with time on task, we did not find a specific effect of goal setting on either self-efficacy or academic work. Future research needs to address the issues of goal suitability and generalization programming.
著者キーワード
self-efficacy
elementary school children
goal setting
NDC分類
心理学 [ 140 ]
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科附属心理臨床教育研究センター
発行日 2004
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[NCID] AA11849207