児童の学業に村する自己効力感の向上に及ぼす個別目標の効果
広島大学大学院心理臨床教育研究センター紀要 3 巻
50-56 頁
2004 発行
アクセス数 : 1125 件
ダウンロード数 : 229 件
今月のアクセス数 : 10 件
今月のダウンロード数 : 1 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/15605
ファイル情報(添付) |
shinririnsho3_50.pdf
338 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
児童の学業に村する自己効力感の向上に及ぼす個別目標の効果
|
タイトル ( eng ) |
The effect of individualized goal setting on academic self-efficacy of school children
|
作成者 |
真志田 直希
松見 淳子
鈴木 伸一
|
収録物名 |
広島大学大学院心理臨床教育研究センター紀要
Bulletin of training and research center for clinical psychology
|
巻 | 3 |
開始ページ | 50 |
終了ページ | 56 |
抄録 |
We investigated the effect of individualized goal setting on academic self-efficacy in 60 elementary school children (aged 9-10). The time goal to complete arithmetic problems was used to increase children's self-efficacy. Although their self-efficacy increased in accordance with time on task, we did not find a specific effect of goal setting on either self-efficacy or academic work. Future research needs to address the issues of goal suitability and generalization programming.
|
著者キーワード |
self-efficacy
elementary school children
goal setting
|
NDC分類 |
心理学 [ 140 ]
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科附属心理臨床教育研究センター
|
発行日 | 2004 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[NCID] AA11849207
|