TOEIC BridgeテストとTOEICテストを用いた英語力測定 : 到達目標型教育における確かな英語力測定を目指して
広島外国語教育研究 8 号
109-116 頁
2005-03-31 発行
アクセス数 : 1358 件
ダウンロード数 : 221 件
今月のアクセス数 : 0 件
今月のダウンロード数 : 0 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/15399
ファイル情報(添付) |
h-gaikokugokenkyu8_109.pdf
361 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
TOEIC BridgeテストとTOEICテストを用いた英語力測定 : 到達目標型教育における確かな英語力測定を目指して
|
タイトル ( eng ) |
The TOEIC Bridge Test and TOEIC Test as Measurement Tools : Toward an Effective Measurement in Criterion-Referenced Evaluation
|
作成者 | |
収録物名 |
広島外国語教育研究
Hiroshima Studies in Language and Language Education
|
号 | 8 |
開始ページ | 109 |
終了ページ | 116 |
収録物識別子 |
[PISSN] 1347-0892
[NCID] AA11424332
|
抄録 |
This paper investigates two ways in which the English proficiency of students at Hiroshima University is measured: the TOEIC Bridge Test and the TOEIC Test. By administering two different forms of the TOEIC Bridge Test to participants, its test-retest reliability is confirmed. Correlation analyses between scores on the listening and reading sections show that the two sections reasonably measure different components of English proficiency. TOEIC Bridge Test scores were compared with TOEIC Test scores, using correlation analyses and regression analyses. As a result, it is shown that the two kinds of test scores correlate almost linearly, and that the estimation formulas can be used with caution to convert the two kinds of scores.
|
NDC分類 |
英語 [ 830 ]
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学外国語教育研究センター
|
発行日 | 2005-03-31 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1347-0892
[NCID] AA11424332
|