イギリスの「学校を基礎にした教員養成」(a school-based initial teacher training)におけるメンターとしての学校教員の役割-小学校の体育授業を中心に-

広島大学学校教育学部紀要. 第一部 22 巻 59-70 頁 2000 発行
アクセス数 : 1723
ダウンロード数 : 267

今月のアクセス数 : 9
今月のダウンロード数 : 3
ファイル情報(添付)
03874850_22_59_70_kihara.pdf 1.03 MB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
イギリスの「学校を基礎にした教員養成」(a school-based initial teacher training)におけるメンターとしての学校教員の役割-小学校の体育授業を中心に-
タイトル ( eng )
A Study on the role which the school teacher should play as the mentor of 'a school-based initial teacher training, in england & Wales : Focusing on the teaching in physical education of the primary schools
作成者
収録物名
広島大学学校教育学部紀要. 第一部
Bulletin of the Faculty of School Education, Hiroshima University. Part I
22
開始ページ 59
終了ページ 70
抄録
This study aims to clarify the role which the school teacher should play as the mentor in the system of a shool-based initial teacher training, in England & Wales. The results are summarized as follows: (1)According to the case study(Mawer M.,1996a), the majority of the student teachers and the school teachers answered the following three points as the role of the mentor.(a)providing the trainee with the demonstration lessons to observe (b)providing feedback following observation of the trainee's lesson in writing or orally (c)providing the advice and the information for planning lessons (2)In the case study (mawer M.,1996b), the 550f the classroom teachers said that they could'nt play the role with confidence as the mentor in the primary schools. (3)It proposed that the school teachers should be trained for getting the skill and the strategy of mentoring.
著者キーワード
イギリス
教員養成
学校経験(教育実習)
メンター
体育授業
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学学校教育学部
発行日 2000
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 0387-4850
[NCID] AN00213326