体育・スポーツ教育協力におけるプロジェクト内容・評価に関する考察 : ラオス国の学校体育の現状調査を通して 【調査研究報告】
国際協力研究誌 10 巻 2 号
151-161 頁
2004-03 発行
アクセス数 : 1206 件
ダウンロード数 : 2599 件
今月のアクセス数 : 8 件
今月のダウンロード数 : 6 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/14423
ファイル情報(添付) |
JIDC_10_02_09_masamoto.pdf
3.58 MB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
体育・スポーツ教育協力におけるプロジェクト内容・評価に関する考察 : ラオス国の学校体育の現状調査を通して 【調査研究報告】
|
タイトル ( eng ) |
An investigation into project content and evaluation of international cooperationin the field of physical education and sport in Lao
|
タイトル 読み |
タイイク スポーツ キョウイク キョウリョク ニ オケル プロジェクト ナイヨウ ヒョウカ ニ カンスル コウサツ : ラオスコク ノ ガッコウ タイイク ノ ゲンジョウ チョウサ オ トオシテ
|
作成者 |
柾本 伸悦
|
収録物名 |
国際協力研究誌
Journal of International Development and Cooperation
|
巻 | 10 |
号 | 2 |
開始ページ | 151 |
終了ページ | 161 |
抄録 |
Although international support for physical education and sport in developing countries has in recent years beenpromoted by UNESCO, other international cooperation agencies and NGOs, the curriculum time allotted for physi-cal education within schools is being reduced due to the low educational priority it commands and a lack of ade-quate facilities.This paper examines the nature of international cooperation in the field of physical education through a casestudy of government policies and school education in Lao, and reveals the existence of three curricula aspects, con-sisting of Intended Curriculum, Implemented Curriculum, and Attained Curriculum.In terms of improving physical education in a particular country through international cooperation, two factorsare paramount.The first is to develop the curriculum itself by means of improved textbook content, teacher guide-books and other teaching materials.The second factor is to develop appropriate systems through which gapsbetween the Intended Curriculum, Implemented Curriculum, and Attained Curriculum can be reduced by, for exam-ple, generating a system of in-service training, a distribution network for textbooks and a good communication sys-tem between government and schools.
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学国際協力研究科
|
発行日 | 2004-03 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-0903
[NCID] AN10482914
|