体育・スポーツ教育協力におけるプロジェクト内容・評価に関する考察 : ラオス国の学校体育の現状調査を通して 【調査研究報告】

国際協力研究誌 10 巻 2 号 151-161 頁 2004-03 発行
アクセス数 : 1206
ダウンロード数 : 2599

今月のアクセス数 : 8
今月のダウンロード数 : 6
ファイル情報(添付)
JIDC_10_02_09_masamoto.pdf 3.58 MB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
体育・スポーツ教育協力におけるプロジェクト内容・評価に関する考察 : ラオス国の学校体育の現状調査を通して 【調査研究報告】
タイトル ( eng )
An investigation into project content and evaluation of international cooperationin the field of physical education and sport in Lao
タイトル 読み
タイイク スポーツ キョウイク キョウリョク ニ オケル プロジェクト ナイヨウ ヒョウカ ニ カンスル コウサツ : ラオスコク ノ ガッコウ タイイク ノ ゲンジョウ チョウサ オ トオシテ
作成者
柾本 伸悦
収録物名
国際協力研究誌
Journal of International Development and Cooperation
10
2
開始ページ 151
終了ページ 161
抄録
Although international support for physical education and sport in developing countries has in recent years beenpromoted by UNESCO, other international cooperation agencies and NGOs, the curriculum time allotted for physi-cal education within schools is being reduced due to the low educational priority it commands and a lack of ade-quate facilities.This paper examines the nature of international cooperation in the field of physical education through a casestudy of government policies and school education in Lao, and reveals the existence of three curricula aspects, con-sisting of Intended Curriculum, Implemented Curriculum, and Attained Curriculum.In terms of improving physical education in a particular country through international cooperation, two factorsare paramount.The first is to develop the curriculum itself by means of improved textbook content, teacher guide-books and other teaching materials.The second factor is to develop appropriate systems through which gapsbetween the Intended Curriculum, Implemented Curriculum, and Attained Curriculum can be reduced by, for exam-ple, generating a system of in-service training, a distribution network for textbooks and a good communication sys-tem between government and schools.
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学国際協力研究科
発行日 2004-03
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1341-0903
[NCID] AN10482914