日本語教育におけるローマ字使用批判の論理的根拠に関する言語心理学的考察

読書科学 Volume 38 Issue 3 Page 104-116 published_at 1994
アクセス数 : 1319
ダウンロード数 : 424

今月のアクセス数 : 1
今月のダウンロード数 : 1
File
dokusyo_38_3_104-116_1994.pdf 1.97 MB 種類 : fulltext
Title ( jpn )
日本語教育におけるローマ字使用批判の論理的根拠に関する言語心理学的考察
Title ( eng )
To use or not to use Romaji - A psycholinguistic evaluation of the arguments against the use of Romaji for teaching Japanese with learners of alphabetic mother tongues
Creator
Tamaoka Katsuo
メンツェル バーバラ
Source Title
読書科学
Volume 38
Issue 3
Start Page 104
End Page 116
NDC
Japanese [ 810 ]
Psychology [ 140 ]
Language
jpn
Resource Type journal article
Publisher
日本読書学会
Date of Issued 1994
Rights
Copyright (c) 1994 日本読書学会
Publish Type Version of Record
Access Rights open access
Source Identifier
[ISSN] 0387-284X
[NCID] AN00172568