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広島大学 学術情報リポジトリ
日本語
Volume 2023
( 2024-03-31 )
ANNUAL REPORT OF THE CO-RESEARCH COMMITTEE AT THE HIROSHIMA UNIVERSITY AND HIROSHIMA UNIVERSITY SCHOOLS
ISSN
:
Publisher
:
広島大学教育室教育部附属学校支援グループ
Volume 2023
( 2024-03-31 )
表紙・目次・奥付
広島大学附属学校園研究推進委員会
PP. -
はじめに
Forwards
Yui Yoshimichi
PP. -
「越境」型カリキュラムの開発と実践による学び続ける主体の育成に関する研究 : 2023年度広島大学附属校園研究推進委員会の取組と各附属校園の研究実践
Developing a Boundary-Crossing Curriculum to Empower Teachers and Students as Learning Agents: Insights from the 2023 Research by the Co-Research Committee at the Hiroshima University and Hiroshima University Schools
Yamamoto Takaharu
Yoshida Nariakira
PP. 1 - 7
子どもの主体的なかかわりを再考する : 自分の意志や考えをもって環境にかかわるための保育を考える
Rethinking Children's Active Involvement: Thinking about childcare that allows children to be involved in the environment with their own will and ideas
Watanabe Takuma
Nakagawa Junko
Morita Mikaho
Kohama Natsu
Kake Shiho
Nanakida Atsushi
PP. 8 - 15
〈他者〉を楽しみ続ける子どもの育成4年次 : 各種カリキュラムの連動を磨き,学校の教育力を高める
Nurturing children who can continue to enjoy "others” in the fourth year: Aiming to link the curriculum in each subject area to enhance the educational capabilities of the school as a whole
Yamanaka Isao
Sakata Kohei
Ashida Momoko
Nomoto Shoutarou
PP. 16 - 20
カリキュラム・マネジメントを志向した学びの価値の創造(1) : STEAM教育の考えを生かして
Creating the Value of Learning Oriented to Curriculum Management (1): Utilizing the idea of STEAM education
Hashimoto Mitsugu
PP. 21 - 25
教科等本来の魅力に迫るための教師の資質能力Ⅱ : 児童・生徒の変容の見取りを通して
Teacher competencies for each subject area so as to approach the inherent attractiveness of the subject
Ito Koichi
Shigemoto Yuki
PP. 26 - 29
越境ある学びをつくるカリキュラム・デザイン : 「光輝(かがやき)」の実践研究を通して
Curriculum Design for Cross-boundary Learning: Through the Practical Study of “KAGAYAKI”
Nakamura Masaru
Mori Kiyonari
Hirokane Mutsumi
PP. 30 - 36
SGH5年間,WWL3+1年間のとりくみから見えてきた課題探究学習の2つの方向性
Two directions for inquiry-based learning: The results of 5 years of SGH and 3 years of WWL + 1 year’s efforts
Shimomae Kouji
PP. 37 - 41
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