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ID 39659
本文ファイル
別タイトル
A Study of a Method of English Teaching for Speech Activities in Junior High School: Focusing on Lesson Practice "Let's Introduce Things to Others"
著者
NDC
教育
抄録
本研究の目的は,「聞くこと,話すこと,読むこと,書くこと」のうち,「スピーチ活動を通して話すこと」の力をつけるための通教科的能力を提案することと,教科の本質に根ざした資質・能力を目標として位置付けた授業実践を行い,その学習効果を明らかにすることである。話す力をつけるために,ペアや班の活動で他者と学び合う場面を設定しながら,言語活動の充実を図った。その学習の効果を見るために,生徒のワークシートの記述とアンケート調査,ならびに授業観察を分析した。その結果,他者と関わって学習することを通して,学習者自身がその学習効果を実感していることがワークシート等の記述やアンケート調査から分かった。
抄録(英)
The purpose of this study is to propose a teaching method to make students acquire the ability to "speak through speech activities" using four skills: listening, speaking, reading, and writing. Additionally, this study aims to reveal the effects of lesson practice focusing on making students acquire the skill to understand the nature of English as a subject In order to make students acquire speaking skill, this study carried out language activities by setting situations to learn English with others through pair work or group work activities. Then, this study analyzed students' work sheets, a questionnaire, and classroom observations to see how language activities affected their speaking skills. Findings of this study reveal that students tend to feel effects of language activities on their speaking skills through their worksheets and the questionnaire.
掲載誌名
広島大学附属三原学校園研究紀要
6巻
開始ページ
243
終了ページ
248
出版年月日
2016-03-28
出版者
広島大学附属三原幼稚園
広島大学附属三原小学校
広島大学附属三原中学校
ISSN
2185-5242
言語
日本語
NII資源タイプ
紀要論文
広大資料タイプ
学内刊行物(紀要等)
DCMIタイプ
text
フォーマット
applicaion/pdf
著者版フラグ
publisher
部局名
附属学校部
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