大学院生によるアメリカの小中学校での体験型海外教育実地研究報告Ⅷ <教師教育・教員養成>

学校教育実践学研究 21 巻 143-161 頁 2015-03-20 発行
アクセス数 : 1801
ダウンロード数 : 313

今月のアクセス数 : 7
今月のダウンロード数 : 8
ファイル情報(添付)
HiroshimaJSchEduc_21_143.pdf 1.2 MB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
大学院生によるアメリカの小中学校での体験型海外教育実地研究報告Ⅷ <教師教育・教員養成>
タイトル ( eng )
A Report on Overseas Teaching Practicum by Graduate Students in Elementary/Secondary Schools in the United States (Ⅷ)
作成者
岩下 真也
鵜木 涼子
小川 征児
小川 麻貴
加藤 沙世子
河上 裕太
久保田 大貴
黒田 真吾
砂田 眞吾
辻本 成貴
永井 ほのり
中村 航平
山本 和央
収録物名
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
21
開始ページ 143
終了ページ 161
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
抄録
The present short paper reports on the 8th overseas teaching practicum in the United States by 13 graduate students of Hiroshima University, Japan, partly organized by Hiroshima University Global Partnership School Center (GPSC) since 2006. The participating students were those majoring in elementary/secondary school education and they observed and also conducted lessons in English in six local public/private schools in North Carolina. The aim of this project was threefold: 1) to self-develop practical instructional competence by teaching pupils with different cultural backgrounds; 2) to enhance the abilities in developing teaching materials through hands-on teaching experiences in English; and 3) to acquire the abilities to design, implement and evaluate programs for promoting global partnership. Furthermore, the school project was followed by cross-cultural field study visits to NC State Capitol, Raleigh and the U.S. Capitol, Washington, D.C. Among the major achievements through this project was enhanced global awareness and classroom communication skills of the future teachers. It is hoped that this short but intensive experience in diverse school settings will broaden the Japanese students’ personal horizons and confidence in teaching.
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
発行日 2015-03-20
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493