幼年期カリキュラムにおける「学びの連続性」に関する検討 : シェーファー(Schäfer, G.E.)のBildung論を手がかりとして
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域 61 号
215-221 頁
2012-12-21 発行
アクセス数 : 884 件
ダウンロード数 : 1427 件
今月のアクセス数 : 10 件
今月のダウンロード数 : 5 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/34039
ファイル情報(添付) | |
タイトル ( jpn ) |
幼年期カリキュラムにおける「学びの連続性」に関する検討 : シェーファー(Schäfer, G.E.)のBildung論を手がかりとして
|
タイトル ( eng ) |
A Study of ‘A Continuity of Learning' in Early Childhood Curriculum : Based on analysis of the Bildung theory by Gerd E. Schäfer
|
作成者 |
中西 さやか
|
収録物名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science
|
号 | 61 |
開始ページ | 215 |
終了ページ | 221 |
抄録 |
In recent years, ‘a continuity of learning' is often discussed in Early Childhood Education and Care (ECEC). The necessity of easy transition from ECEC to school education is growing. When we think about this subject, it is important to consider what does ‘a continuity of learning' or ‘(early childhood) learning' mean. In Germany, children's learning in ECEC is discussed with central focus on German pedagogical concept Bildung. That is, ‘What means Bildung in early childhood?' is central theme in German ECEC. Gerd E. Schäfer,German ECEC researcher, states children's Bildung in early childhood is Selbstbildung (self-formation). The purpose of this study is to examine ‘a continuity of learning' in Early Childhood curriculum by focusing Schäfer's Bildung theory.
|
著者キーワード |
early childhood curriculum
a continuity of learning
Bildung
Germany
幼年期カリキュラム
学びの連続性
ドイツ
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科
|
発行日 | 2012-12-21 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1346-5562
[NCID] AA11625039
|