香港における生徒指導・教育相談システムに見る日本の現状と課題への展望 : 包括的ガイダンス・カウンセリングプログラムの視察から

学校教育実践学研究 Volume 18 Page 39-45 published_at 2012-03-20
アクセス数 : 1433
ダウンロード数 : 424

今月のアクセス数 : 1
今月のダウンロード数 : 1
File
HiroshimaJSchEduc_18_39.pdf 1.09 MB 種類 : fulltext
Title ( jpn )
香港における生徒指導・教育相談システムに見る日本の現状と課題への展望 : 包括的ガイダンス・カウンセリングプログラムの視察から
Title ( eng )
Inspection about Whole School Approach in Hong Kong
Creator
Yamasaki Akane
Nakamura Takashi
Yamada Yohei
Edahiro Kazunori
Nagae Ayako
Source Title
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
Volume 18
Start Page 39
End Page 45
Journal Identifire
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
Abstract
The purpose of this paper is to report the findings of inspections that focused on whole school approach in Hong Kong. The authors visited Hong Kong Education Bureau, two universities department of education, primary school, and two secondary schools, and find that how effective to do guidance and counseling with whole school approach. In this paper, the authors suggest what is important for doing guidance and counseling with whole school approach.
NDC
Education [ 370 ]
Language
jpn
Resource Type departmental bulletin paper
Publisher
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
Date of Issued 2012-03-20
Publish Type Version of Record
Access Rights open access
Source Identifier
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493