アンサンブル作品《ことばの遊びII》の学習材としての意義 : 即興表現と演奏行為に着目して

アクセス数 : 993
ダウンロード数 : 244

今月のアクセス数 : 0
今月のダウンロード数 : 0
ファイル情報(添付)
タイトル ( jpn )
アンサンブル作品《ことばの遊びII》の学習材としての意義 : 即興表現と演奏行為に着目して
タイトル ( eng )
Educational Relevance of Using the Composition "Word Play II" as Learning Material : With a focus on improvisational expression and performing activities
作成者
収録物名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development
60
開始ページ 63
終了ページ 71
抄録
In 2011, I composed "Word Play II" a composition which includes elements of improvisation and game activities. I felt it could be useful not only as a concert piece, but also as learning material in elementary school, junior high school and other education institutions because the composition encourages performers to make instant decisions involving improvisation and prompts them to observe and reflect on the performing activity itself. In the first chapter, I outline the piece "Word Play II". In the second chapter I explain the features of the piece, the compositional intention, and the music background. In the third chapter I consider the educational relevance of the composition based on the contents of the first and second chapters.
著者キーワード
performing activities
learning material
educational relevance
theater piece
演奏行為
学習材
教育的意義
シアターピース
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科
発行日 2011-12-22
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1346-5546
[NCID] AA11618554