再考「3H美術教育のススメ」(2)

学校教育実践学研究 9 巻 119-129 頁 2003-03-20 発行
アクセス数 : 722
ダウンロード数 : 146

今月のアクセス数 : 2
今月のダウンロード数 : 4
ファイル情報(添付)
HiroshimaJSchEduc_9_119.pdf 1.05 MB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
再考「3H美術教育のススメ」(2)
タイトル ( eng )
A Reconsideration of 3-H Art Education (2)
作成者
収録物名
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
9
開始ページ 119
終了ページ 129
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
抄録
In his previous article, 'A reconsideration of 3-H art education', the author discussed the feasibility of formulating a principle of art education with three H's: Heart, Head and Hand. In it, first, presenting the author's views on each of these 3-H concepts more specifically, he examined the adequacy of these interpretations. And then, a graphic presentation of the relationship between 3-H's was made together with a consideration of its validity.

In the present study, introducing some practical case studies, the author clarified his views on art and art education, and at the same time made a proposal for the future direction of art education.
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
発行日 2003-03-20
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493