歴史との関係を作り出す小学校歴史学習 : Tina Reynoldsの授業実践「個人の歴史」・「家族の歴史」の場合

アクセス数 : 841
ダウンロード数 : 292

今月のアクセス数 : 4
今月のダウンロード数 : 10
ファイル情報(添付)
タイトル ( jpn )
歴史との関係を作り出す小学校歴史学習 : Tina Reynoldsの授業実践「個人の歴史」・「家族の歴史」の場合
タイトル ( eng )
Learning History in Elementary Schools to Create Relations with History : Focusing on the Lessons of Tina Reynolds
作成者
田口 紘子
収録物名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
57
開始ページ 59
終了ページ 68
抄録
The purpose of this paper is to clarify the principles of history lesson for citizenship in elementary schools. In order to achieve this purpose, this paper focuses on the lessons of Tina Reynolds. By analyzing her lessons, this study was able to make clear (1) constituting lessons involved in activities for historical investigations and interpretation, (2) learning history that students survey by various methods, and (3) students should make society study of the history for all citizens. By applying these principles, teachers will be able to make history lessons based on constructivist theory and students will be able to create relations with history.
著者キーワード
teaching history in elementary schools
citizenship
constructivist theory
小学校歴史授業
市民的資質
構築主義
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科
発行日 2008-12-26
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1346-5554
[NCID] AA11618725