このエントリーをはてなブックマークに追加
ID 18155
本文ファイル
別タイトル
A Framework on Information Science and Technolgoy Education in Training Systems for Teachers : A Conception of Curriculums for Training Teachers who Teach Information Technology
著者
菊地 章
上田 邦夫
キーワード
情報科学技術教育
学校教育
教員養成
情報科
Information Science and Technology Educaiton
School Education
Training of Teachers
Subject of Information
NDC
教育
抄録(英)
Contents and carriculums for the information sciense and technology education(ISTE) in training systems for teachers in undergraduate schools must be changed corresponding to a rapid progress of information technologies and information environments. This paper deals with a framework on the ISTE in training teachers. In order to clarify contents in the ISTE, viewpoints from some surfaces related to the ISTE are discussed, and a proposal of the carriulum in the ISTE is shown.
掲載誌名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
50号
開始ページ
47
終了ページ
54
出版年月日
2002-02-28
出版者
広島大学大学院教育学研究科
国立情報学研究所
ISSN
1346-5546
NCID
SelfDOI
言語
日本語
NII資源タイプ
紀要論文
広大資料タイプ
学内刊行物(紀要等)
DCMIタイプ
text
フォーマット
application/pdf
著者版フラグ
publisher
部局名
教育学研究科
他の一覧



過去1年のアクセス数 : ?
過去1年の本文閲覧数 : ?


今月のアクセス数 : ?
今月の本文閲覧数 : ?