教員養成における情報科学技術教育の枠組み : 「情報」教員養成のための教科課程の構想
この文献の参照には次のURLをご利用ください : http://doi.org/10.15027/18155
ID | 18155 |
本文ファイル | |
別タイトル | A Framework on Information Science and Technolgoy Education in Training Systems for Teachers : A Conception of Curriculums for Training Teachers who Teach Information Technology
|
著者 |
菊地 章
上田 邦夫
|
キーワード | 情報科学技術教育
学校教育
教員養成
情報科
Information Science and Technology Educaiton
School Education
Training of Teachers
Subject of Information
|
NDC |
教育
|
抄録(英) | Contents and carriculums for the information sciense and technology education(ISTE) in training systems for teachers in undergraduate schools must be changed corresponding to a rapid progress of information technologies and information environments. This paper deals with a framework on the ISTE in training teachers. In order to clarify contents in the ISTE, viewpoints from some surfaces related to the ISTE are discussed, and a proposal of the carriulum in the ISTE is shown.
|
掲載誌名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
|
号 | 50号
|
開始ページ | 47
|
終了ページ | 54
|
出版年月日 | 2002-02-28
|
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科
国立情報学研究所
|
ISSN | 1346-5546
|
NCID | |
SelfDOI | |
言語 |
日本語
|
NII資源タイプ |
紀要論文
|
広大資料タイプ |
学内刊行物(紀要等)
|
DCMIタイプ | text
|
フォーマット | application/pdf
|
著者版フラグ | publisher
|
部局名 |
教育学研究科
|
他の一覧 |
過去1年のアクセス数 : ? 件
過去1年の本文閲覧数 : ? 件
今月のアクセス数 : ? 件
今月の本文閲覧数 : ? 件