教科等本来の魅力に迫るための教師の資質能力Ⅱ : 児童・生徒の変容の見取りを通して
広島大学附属学校園研究推進委員会報告書 2023 巻
26-29 頁
2024-03-31 発行
アクセス数 : 80 件
ダウンロード数 : 29 件
今月のアクセス数 : 3 件
今月のダウンロード数 : 1 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/55335
ファイル情報(添付) |
AnnRepCo-ResComm_2023_26.pdf
616 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
教科等本来の魅力に迫るための教師の資質能力Ⅱ : 児童・生徒の変容の見取りを通して
|
タイトル ( eng ) |
Teacher competencies for each subject area so as to approach the inherent attractiveness of the subject
|
作成者 |
重本 優紀
|
収録物名 |
広島大学附属学校園研究推進委員会報告書
ANNUAL REPORT OF THE CO-RESEARCH COMMITTEE AT THE HIROSHIMA UNIVERSITY AND HIROSHIMA UNIVERSITY SCHOOLS
|
巻 | 2023 |
開始ページ | 26 |
終了ページ | 29 |
ページ数 | 4 |
抄録 |
To determine teacher competencies for each subject area so as to approach the inherent attractiveness of the subject, we shared how each subject area is perceived regarding the "inherent attractiveness of the subject" and established a rubric. This facilitates grasping more objectively the achievement status of the goals. Additionally, by comparing and re-examining previous classroom practices, we explicitly indicated teacher competencies with greater validity. By sharing and discussing ideas beyond the framework of each subject area, we aimed to improve the content of each proposal and enhance the specificity of teacher competencies.
|
著者キーワード |
inherent attractiveness of subjects
teacher competencies
rubric evaluation
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学教育室教育部附属学校支援グループ
|
発行日 | 2024-03-31 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |