カリキュラム・マネジメントを志向した学びの価値の創造(1) : STEAM教育の考えを生かして
広島大学附属学校園研究推進委員会報告書 2023 巻
21-25 頁
2024-03-31 発行
アクセス数 : 95 件
ダウンロード数 : 38 件
今月のアクセス数 : 6 件
今月のダウンロード数 : 2 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/55334
ファイル情報(添付) |
AnnRepCo-ResComm_2023_21.pdf
601 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
カリキュラム・マネジメントを志向した学びの価値の創造(1) : STEAM教育の考えを生かして
|
タイトル ( eng ) |
Creating the Value of Learning Oriented to Curriculum Management (1): Utilizing the idea of STEAM education
|
作成者 | |
収録物名 |
広島大学附属学校園研究推進委員会報告書
ANNUAL REPORT OF THE CO-RESEARCH COMMITTEE AT THE HIROSHIMA UNIVERSITY AND HIROSHIMA UNIVERSITY SCHOOLS
|
巻 | 2023 |
開始ページ | 21 |
終了ページ | 25 |
ページ数 | 5 |
抄録 |
This paper proposes a new approach to inquiry-based instruction in junior high and high schools, based on the practices of Super Science High School(SSH). Using curriculum management as a method, efforts will be made to create a conscious educational guidance curriculum for students to acquire and a cross-boundary guidance curriculum. The class is a series of evaluations by the teacher. We believe that it is important to collect practices that help students understand the purpose of inquiry activities, find value in them, and improve their motivation for the next step, and we will provide specific examples.
|
著者キーワード |
Curriculum Management
Super Science High School(SSH)
STEAM Education
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学教育室教育部附属学校支援グループ
|
発行日 | 2024-03-31 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |