小学校・中学校・高等学校におけるキャリア・パスポート活用の実際と進路指導・キャリア教育との関連

学習開発学研究 14 号 33-42 頁 2022-03-30 発行
アクセス数 : 611
ダウンロード数 : 370

今月のアクセス数 : 6
今月のダウンロード数 : 1
ファイル情報(添付)
JEducSci_14_33.pdf 3.51 MB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
小学校・中学校・高等学校におけるキャリア・パスポート活用の実際と進路指導・キャリア教育との関連
タイトル ( eng )
How to Use Career Passport and In Relation to the Career Guidance / Career Education
作成者
松山 康成
収録物名
学習開発学研究
Journal of Learning Science
14
開始ページ 33
終了ページ 42
収録物識別子
[PISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
抄録
The purpose of this study is 1) To clarify the reality of "Career passport" in elementary School, junior high school, and high school. 2) To make recommendations on how to effectively use your "Career passport". 3) To consider the relationship between "Career passport" and Student guidance / Career education. As a result of the analysis, the Carrier passport was characterized by systematicity, simplification, and locality.
著者キーワード
Career Passport
Career Guidance
Career Education
キャリア・パスポート
進路指導
キャリア教育
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
発行日 2022-03-30
権利情報
Copyright (c) 2022 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X