家庭教育における親の倫理的役割 : 日本と中国における道徳教育観の比較を通して
HABITUS 26 巻
192-208 頁
2022-03-20 発行
アクセス数 : 793 件
ダウンロード数 : 452 件
今月のアクセス数 : 23 件
今月のダウンロード数 : 14 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/52161
ファイル情報(添付) |
HABITUS_26_192.pdf
1.33 MB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
家庭教育における親の倫理的役割 : 日本と中国における道徳教育観の比較を通して
|
タイトル ( eng ) |
The ethical role of parents in child discipline: by comparing Japanese and Chinese views on moral education
|
作成者 |
趙 月
|
収録物名 |
HABITUS
|
巻 | 26 |
開始ページ | 192 |
終了ページ | 208 |
収録物識別子 |
[PISSN] 2186-7909
[NCID] AA12942536
|
抄録 |
Moral, intellectual, and physical education are very important for the growth of children. These are indispensable elements of education. However, with time, the proportion of school education has also changed. This thesis is based on moral education, and focuses on today's concept of child discipline, which is the root cause of adolescent problems.
|
著者キーワード |
ethical issues
family education
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 学術雑誌論文 |
出版者 |
西日本応用倫理学研究会
|
発行日 | 2022-03-20 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 2186-7909
|