Roles of Teachers in the SDG4 Age: An Introductory Note
国際教育協力論集 22-23 巻 2 号
7-14 頁
2020-12-31 発行
アクセス数 : 317 件
ダウンロード数 : 81 件
今月のアクセス数 : 9 件
今月のダウンロード数 : 4 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/50527
ファイル情報(添付) |
JICE_22-23-2_7.pdf
454 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( eng ) |
Roles of Teachers in the SDG4 Age: An Introductory Note
|
作成者 | |
収録物名 |
国際教育協力論集
Journal of international cooperation in education
|
巻 | 22-23 |
号 | 2 |
開始ページ | 7 |
終了ページ | 14 |
収録物識別子 |
[PISSN] 1344-2996
[EISSN] 1344-7998
[NCID] AA11281847
|
内容記述 |
“Teachers are the key to achieving all of the SDG4-Education 2030 agenda.”
(Education 2030 Framework for Action, p. 21). This note reviews how teacher-related issues are addressed in Sustainable Development Goal 4 (SDG4) on education, and at each of the key steps since the preparation for the post 2015 education agenda in 2013 leading up to the adoption of SDG4. The note makes a comparative review on how teacher roles have been addressed in major global education agenda documents to shed light on features of SDG4 and how teacher roles are spelled out in it. |
言語 |
英語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
Center for the Study of International Cooperation in Education
|
発行日 | 2020-12-31 |
権利情報 |
© 2020 CICE All rights reserved.
|
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1344-2996
[ISSN] 1344-7998
[NCID] AA11281847
|