高等学校化学におけるオンライン授業の試み : オンデマンド型教材の開発と配信
中等教育研究紀要 67 号
61-66 頁
2021-03-31 発行
アクセス数 : 632 件
ダウンロード数 : 347 件
今月のアクセス数 : 1 件
今月のダウンロード数 : 3 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/50500
ファイル情報(添付) |
BullTheoryPracticeSecEdu_67_61.pdf
2.15 MB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
高等学校化学におけるオンライン授業の試み : オンデマンド型教材の開発と配信
|
タイトル ( eng ) |
A Trial of Online Teaching in High School Chemistry: Development and Delivery of On-demand Teaching Materials
|
作成者 | |
収録物名 |
中等教育研究紀要
Bulletin of theory and practice in secondary education
|
号 | 67 |
開始ページ | 61 |
終了ページ | 66 |
収録物識別子 |
[PISSN] 1349-7782
[NCID] AA12025729
|
抄録 |
コロナ禍による全国一斉休校のなか,化学のオンライン授業の試みとして,授業動画の作成と配信を行った。本稿では対面授業とオンライン授業の違いを踏まえながら,オンデマンド型教材の開発過程や視聴した生徒の反応などについてまとめ,化学におけるオンライン授業のあり方について考察したい。
In a period of nationwide school closures due to the coronavirus disease, we created and delivered class videos in an attempt to teach chemistry online. In this paper, we summarize the development process of the on-demand teaching materials and the reactions of the students who watched them, taking into account the differences between face-to-face classes and online classes, and discuss the ideal form of online classes in chemistry.
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学附属中・高等学校
|
発行日 | 2021-03-31 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1349-7782
[NCID] AA12025729
|