エンジニアの視点から構成した小学校ものづくりクラブ活動
学校教育実践学研究 26 巻
15-19 頁
2020-03-20 発行
アクセス数 : 592 件
ダウンロード数 : 187 件
今月のアクセス数 : 7 件
今月のダウンロード数 : 7 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/49110
ファイル情報(添付) |
HiroshimaJSchEduc_26_15.pdf
688 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
エンジニアの視点から構成した小学校ものづくりクラブ活動
|
タイトル ( eng ) |
Craft Club in Elementary School Programmed from Engineering View
|
作成者 | |
収録物名 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
|
巻 | 26 |
開始ページ | 15 |
終了ページ | 19 |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|
抄録 |
Scientific craft club was held in an elementary school. The club started, 5 years ago, by my daughter’s request. About 8 to 10 times of classes were held in a year. I choose each theme of crafts from engineering view, that is, not to verify scientific phenomena, but to manufacture useable apparatus using scientific principles. Paper plane, Leeuwenhoek’s single lens microscope, magnetic slime, pan flute, post scale, polygon kaleidoscope, and electric music box were made in the last year.
|
著者キーワード |
scientific crafts
paper plane
microsope
post scale
laleidoscope
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
|
発行日 | 2020-03-20 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|