ELF Communicative Competence: Transforming from L2 English Learners into ELF Users
広島大学大学院総合科学研究科紀要. I, 人間科学研究 13 巻
33-45 頁
2018-12-31 発行
アクセス数 : 756 件
ダウンロード数 : 124 件
今月のアクセス数 : 2 件
今月のダウンロード数 : 2 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/47106
ファイル情報(添付) |
StudiesInHumanSciences_13_33.pdf
664 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( eng ) |
ELF Communicative Competence: Transforming from L2 English Learners into ELF Users
|
作成者 | |
収録物名 |
広島大学大学院総合科学研究科紀要. I, 人間科学研究
Bulletin of the Graduate School of Integrated Arts and Sciences, Hiroshima University. I, Studies in human sciences
|
巻 | 13 |
開始ページ | 33 |
終了ページ | 45 |
抄録 |
The current paper defines the ELF communicative competence while considering the global use of English and the diversifi cation of its users. First, I will review the major defi nitions of ‘competence’ provided by infl uential scholars such as Chomsky, Hymes, and Canae & Swain, followed by an alternative view of L2 communicative ability that accommodates the relationship between language and society. Then, the conceptual map of ELF (English as a lingua franca) communicative competence will be presented by adapting ‘a view of language as a dynamic complex adaptive system’ (Larsen-Freeman, 2006, p.195) Finally, emphasizing the social nature of language learning, the paper challenges the norm-conformity authorized in the Japanese ELT context and argues for the necessity of conceptual reform rather than curriculum change.
|
言語 |
英語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院総合科学研究科
|
発行日 | 2018-12-31 |
権利情報 |
掲載された論文,研究ノート,要旨などの出版権・著作権は広島大学大学院総合科学研究科に帰属する。
Copyright (c) 2018 Graduate School of Integrated Arts and Sciences, Hiroshima University, All rights reserved.
|
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1881-7688
[NCID] AA12198647
|