ELF Communicative Competence: Transforming from L2 English Learners into ELF Users

アクセス数 : 756
ダウンロード数 : 124

今月のアクセス数 : 2
今月のダウンロード数 : 2
ファイル情報(添付)
StudiesInHumanSciences_13_33.pdf 664 KB 種類 : 全文
タイトル ( eng )
ELF Communicative Competence: Transforming from L2 English Learners into ELF Users
作成者
収録物名
広島大学大学院総合科学研究科紀要. I, 人間科学研究
Bulletin of the Graduate School of Integrated Arts and Sciences, Hiroshima University. I, Studies in human sciences
13
開始ページ 33
終了ページ 45
抄録
The current paper defines the ELF communicative competence while considering the global use of English and the diversifi cation of its users. First, I will review the major defi nitions of ‘competence’ provided by infl uential scholars such as Chomsky, Hymes, and Canae & Swain, followed by an alternative view of L2 communicative ability that accommodates the relationship between language and society. Then, the conceptual map of ELF (English as a lingua franca) communicative competence will be presented by adapting ‘a view of language as a dynamic complex adaptive system’ (Larsen-Freeman, 2006, p.195) Finally, emphasizing the social nature of language learning, the paper challenges the norm-conformity authorized in the Japanese ELT context and argues for the necessity of conceptual reform rather than curriculum change.
言語
英語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院総合科学研究科
発行日 2018-12-31
権利情報
掲載された論文,研究ノート,要旨などの出版権・著作権は広島大学大学院総合科学研究科に帰属する。
Copyright (c) 2018 Graduate School of Integrated Arts and Sciences, Hiroshima University, All rights reserved.
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1881-7688
[NCID] AA12198647